Edebiyat Öğretmeni

Garip Dışında Yeniliği Sürdüren Şiir

Garip Hareketi’nin etkisinin sürdüğü yıllarda şiiri onlar kadar bayağılaştırmak istemeyen, her biri kendine özgü şiir tarzını oluşturmuş aşağıdaki şairler şiirdeki lirizmi kaybetmeden yeniliği sürdürmüşlerdir.

Bu şairler Garip, İkinci Yeni gibi topluluklara katılmamış, görüş ve ideolojilerini şiirlerine temel yapmamışlardır. Şiirlerinde yeni bir dil, üslup ve bakış açısı aramışlar ve kendi tarzlarını yenileme ve değiştirme ihtiyacı hissetmişlerdir.

Bu şiir anlayışının başlıca temsilcileri şunlardır:

FAZIL HÜSNÜ DAĞLARCA (1914-2008)

Daha Fazla Ayrıntı İçin Bkz. Fazıl Hüsnü Dağlarca Hayatı, Edebi Kişiliği ve Eserleri

BEHÇET NECATİGİL (1916-1979)

Daha Fazla Ayrıntı İçin Bkz. Behçet Necatigil Hayatı, Edebi Kişiliği ve Eserleri

CAHİT KÜLEBİ (1917-1997)

Daha Fazla Ayrıntı İçin Bkz. Cahit Külebi Hayatı, Edebi Kişiliği ve Eserleri

SABAHATTİN KUDRET AKSAL (1920-1993)

Daha Fazla Ayrıntı İçin Bkz. Sabahattin Kudret Aksal Hayatı, Edebi Kişiliği ve Eserleri

BEDRİ RAHMİ EYÜBOĞLU (1911-1975)

Daha Fazla Ayrıntı İçin Bkz. Bedri Rahmi Eyüpoğlu Hayatı, Edebi Kişiliği ve Eserleri

ÖZDEMİR ASAF (1923-1981)

Daha Fazla Ayrıntı İçin Bkz. Özdemir Asaf Hayatı, Edebi Kişiliği ve Eserleri

MAVİCİLER (MAVİ AKIMI)

Garip akımına karşı bir duruş sergilemeleri ve yenilikçi şiiri savunmaları, onları “Garip Dışında Yeniliği Sürdüren Şiir” akımına dâhil eder. Atilla İlhan’ın 1952 – 1956 yıllarında çıkardığı derginin adı olan “Mavi”nin etrafında toplanan Orhan Duru, Ferit Edgü gibi sanatçıların oluşturduğu bir edebi topluluktur.

Ayrıca Bkz. Maviciler (Mavi Akımı)

Exit mobile version